האמנם מספר גדול של רוכשים פוטנציאליים אכן מביא למכירת עסקים בשווי מקסימלי?

האמנם מספר גדול של רוכשים פוטנציאליים אכן מביא למכירת עסקים בשווי מקסימלי?

מדוע כדאי לפנות למספר גדול של חברות כאשר מטפלים במיזוגים ורכישות? 

דורון אפרתי – מנכ”ל BCMS ישראל

ברוב העסקאות אותן מובילה BCMS  אנו פונים בממוצע לכ- 200-250 רוכשים פוטנציאליים. גורמים רבים בענף ה- M&A טוענים כי מספר כה גדול של רוכשים פוטנציאליים אינו הכרחי ואפשר להסתפק במספר קטן של רוכשים פוטנציאליים על מנת להשיג עסקה טובה. מדוע אם כך אנו ב- BCMS מאמינים כי מספר רב של רוכשים פוטנציאליים הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר להשגת שווי מקסימלי בכל עסקה?

חשוב לציין כי הכמות היא לא מטרה בפני עצמה. הממוצע של 200-250 רוכשים פוטנציאליים בכל עסקה הוא פשוט תוצאה טבעית של המחקר המקיף אותו אנחנו מבצעים  ושעות העבודה Vרבות שאנו משקיעים, עבור הלקוחות שלנו, באיתור גופים שונים בעולם שיגלו עניין בעסקה המוצעת. 

כנקודת מוצא, אנו מאמינים שהדרך האמינה והנכונה למכירת עסק בערך המרבי שלו מתחילה במחקר איכותי.

ניהול ועדכון יומיומי של מאגרי המידע הרבים ש- BCMS מתחזקת וכן תחזוקה שוטפת של בסיס הנתונים המכיל פרטים לגבי רוכשים פוטנציאליים, צרכיהם ומשאלותיהם, מהווים את ההוצאה הגדולה שיש לנו בניהול העסק שלנו. אנו עושים מאמצים רבים על מנת להבטיח שלחוקרים והאנליסטים שלנו יש גישה לנתונים הזמינים והטובים ביותר. תפיסה זו של ניהול מאגר מידע הגדל מדי יום היא ייחודית ל- BCMS ומאפשרת לנו לעקוב מקרוב על מידע לגבי האסטרטגיה של חברות, תכניות הצמיחה שלהן וכוונותיהן להתרחבות.

נתונים ומידע הם דבר חשוב, אבל הגורם האנושי הוא קריטי להצלחה. מאגרי מידע הם טובים רק באותה מידה שהחוקרים של BCMS הם מיומנים ובעלי יכולות מספיק גבוהות על מנת לנבור ולחפור ולאתר רוכשים פוטנציאליים או שותפים אסטרטגיים עבור לקוחותינו.

המחקר המבוסס על שימוש בקריטריונים שגובשו יחד עם הלקוחות שלנו, מייצר אלפי תוצאות ואז מתחיל תהליך קפדני של בחינת ההתאמה לעסקה הרצויה וסינון מספר הרוכשים הפוטנציאליים לכ- 200-250 בכל עסקה.

עומק המחקר והסינון מאפשרים לנו לגבש חוות דעת מושכלת לגבי החברות הטובות והמתאימות ביותר לשיתוף פעולה עם לקוחותינו. על פי הניסיון רב השנים של ,BCMS מתוך 200-250 מועמדים שאותרו וסוננו בקפידה במהלך עבודה מאומצת, ימצא הרוכש או השותף האסטרטגי המתאים ביותר עבור הלקוח שלנו.